قیمت هود لامینار 

 

دستگاه هود آزمایشگاهی دارای انواع مختلفی میباشند که میتوان از آنها  انواع مدل های لامینار و شیمیایی را نام برد .

این دستگاه ها از جمله دستگاه های بسیار پر مصرف و مهم در کلیه آزمایشگاه های بالینی ، شیمی ، دارویی و ژنتیک و مولکولی میباشند.

این دستگاه ها بر اساس نوع و مدل و اندازه دارای قیمت های مختلفی میباشند که در این بخش قیمت هود لامینار را مورد بررسی قرار میدهیم.

ابعاد دستگاه بر روی قیمت هود لامینار بسیار اهمیت دارد :

 

ابعاد دستگاه هود لامینار یکی از مهمترین قسمت های تعیین قیمت آن میباشد ، زیرا با توجه به ابعاد هم  قسمت های ظاهری تغییر پیدا میکند و هم سایز فیلتر های داخلی و نوع فن مورد استفاده ، به همین جهت در زمان انتخاب ابعاد باید به کلیه این موارد دقت لازم را نمود.

هود لامینار کلاس 2 دارای ارتفاع 195 تا 210 سانتیمتر  و به طور معمول دارای عمق 80 سانتیمتر میباشند اما تفاوت اصلی آنها در عرض دستگاه میباشد که از 60 تا 120 سانتیمتر میباشند .

البته سایزهای بزرگتر نیز بر اساس سفارش قابل ساخت میباشد اما باید به این نکته توجه داشت که با افزایش عرض دستگاه باید میزان سرعت هوا در داخل هود لامینار را مورد بررسی دقیق قرار داد و همچنین از فن هایی با قدرت بیشتر استفاده نمود تا یکنواختی جریان هوا در داخل آن رعایت شود.

با توجه به نکات گفته شده دو سایز 80 سانتیمتر و 120 سانتیمتر از پر استفاده ترین ابعاد در هودهای لامینار میباشند.

قیمت هود لامینار

فیلتر های مورد استفاده در هود لامینار

یکی از مهمترین قسمت های هود لامینار ، فیلتر هپا آن میباشد .

امروزه با گسترش شرکت های تولید کننده فیلتر های هپا میبایست در زمان خرید حتما مجوزها و گواهینامه های فیلتر هپا مورد استفاده در دستگاه ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داد .

استفاده از فیلتر مرغوب و با کیفیت در تعیین قیمت هود لامینار دارای اهمیت بسیاری میباشد، هود های ساخت شرکت پویش طب آداک با استفاده از بالاترین و بهترین فیلترهای هپا ساخت داخل کشور تولید و عرضه میگردند که میتوانید گواهی نامه ها و مجوزهای آن را در زمان خرید از شرکت دریافت نمایید.

با توجه به این نکته که فیلتر های هپا دارای عمر مفید میباشند و پس از آن میبایست نسبت به تعویص آنها اقدام نمود ، شرکت پویش طب آداک در هود های لامینار از سایزهای استاندارد فیلتر استفاده مینماید تا در زمان تعویض آنها کاربران با مشکل عدم موجود بودن فیلتر برخورد ننمایند.

قیمت هود لامینار

استفاده از ورق های آهن با ضخامت مناسب

 

در ساخت این دستگاه ها به دلیل جریان هوای داخلی میبایست از ورق آهن با قطر مناسب استفاده نمود تا در طولانی مدت فشار هوای داخلی آن سبب ایجاد صداهای اضافه که سبب تولید صداهای ناهنجار از دستگاه میگردد را حذف نمود .

تفاوت در استفاده از همین ورق های آهن سبب اختلاف قیمت هود لامینار میگردد .

به همین جهت در زمان سفارش و خرید حتما از نوع ورق استفاده شده در دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

قیمت هود لامینار

فن دستگاه هود لامینار

 

از جمله موارد بسیار مهم در بالابردن کارایی هود لامینار نوع فن آن میباشد .

فن میبایستی حتما از نوع سانتریفیوژی با دور بالا بوده و همچنین میزان حجم گردش هوای آن بر اساس ابعاد هود انتخاب شده باشد تا یکنواختی و سرعت مناسب جریان هوا در داخل هود برقرار شود.

درب دستگاه هود لامینار

 

در هودهای لامینار دو مدل درب قابل سفارش میباشد:

درب دستی و درب برقی

که همین تفاوت نیز سبب تغییر قیمت دستگاه هود میگردد و مشخص میباشد که درب برقی به دلیل استفاده از لوازم اضافه همچون موتور جهت جا به جایی درب جلویی دستگاه هود لامینار دارای قیمت بالاتری میباشد.

لطفا جهت تماس با کارشناسان شرکت پویش طب آداک جهت دریافت مشخصات و قیمت هود لامینار در ابعاد مختلف لینک ذیل را کلیک نمایید.

keyboard_arrow_up