تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی

هودهای آزمایشگاهی دارای انواع مختلف می باشند ، از جمله مهمترین آنها می‌توان به هود شیمیایی و هود لامینار اشاره نمود.

هود شیمیایی آزمایشگاهی:

این نوع از هودها در آزمایشگاهها جهت خارج نمودن بخارهای سمی که از مواد شیمیایی متصاعد می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.
هودهای شیمی دارای یک سیستم اگزاست فن در بالای خود می باشند که این اگزاست به محلی در خارج از فضای آزمایشگاه انتقال داده شده است.
در زمان استفاده از هود شیمی با روشن نمودن فن بخارات سمی از محیط خارج شده و بدین ترتیب خطری فرد آزمایش کننده را تهدید نمی نماید.
تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی
تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی

هود لامینار آزمایشگاهی :

این هودها دارای انواع مختلفی می باشند و در طبقه بندی های متفاوتی تولید و عرضه می گردند.
به صورت کلی می‌توان هود LAMINAR را در کلاس ۱ و ۲ و ۳ تقسیم بندی نمود که هر کدام از آنها نیز دارای زیر مجموعه های خاص خود می باشند.
هود LAMINAR جهت استفاده در آزمایشگاههایی مورد استفاده قرار می گیرند که میکروارگانیسم ها را مورد آزمایش قرار می دهند.
به همین جهت در این هودها از فیلترهایی به نام فیلترهای هپا استفاده مینمایند.
فیلتر های هپا سبب جذب اجسام بسیار ریز در داخل جریان هوای هود می گردند،که با توجه به طبقه بندی آنها امنیت کاربر و نوع نمونه می توان کلاس های متفاوت آن را مورد استفاده قرار داد .
تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی
تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی
سوالی که برخی اوقات در زمان انتخاب نوع هود آزمایشگاهی جهت خرید و استفاده در آزمایشگاه پرسیده می شود تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی میباشد.
همانطور که در بالا به صورت خلاصه توضیح داده شد اگر در آزمایشگاه از موادی استفاده مینمایید که دارای بخارات سمی میباشند حتماً می‌بایست از هود شیمیایی استفاده نمود و یا اگر در  آزمایشگاه میکروارگانیسم ها را مورد آزمایش قرار می دهید حتماً باید از هود لامینار استفاده نمود.
keyboard_arrow_up