دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی 

دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی  یا حمام آب از جمله دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه های متفاوت از جمله آزمایشگاه های بالینی، آزمایشگاه های صنایع غذایی، آزمایشگاه صنایع داروسازی و بسیاری دیگر از آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی  دارای یک مخزن می باشد، که به وسیله آب پر شده و به جهت استفاده از آب دمای یکنواختی در داخل فضای آبی آن به وجود می آید.
دستگاه بن ماری   دارای انواع مختلفی می باشد که شامل:
می باشد که هر کدام از این دستگاه‌ها دارای شباهت ها و تفاوت هایی با همدیگر می باشند که با توجه به نیاز تست مورد آزمایش می بایست در انتخاب آنها دقت لازم را به عمل آورد.
در ابتدا به توضیح مختصری در رابطه با انواع بن ماری و یا حمام آب می پردازیم.
دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی :
در این مدل از دستگاه بن ماری امکان تنظیم دما از ۵ درجه بالای دمای محیط تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد فراهم می باشد.
کلمه سرولوژی به معنای ۳۷ درجه بوده و کلمه جوش به معنای ۱۰۰ درجه سانتیگراد می باشد این نوع از بن ماری ها دارای حجم های مختلف با توجه به نیاز کاربر میباشند.
دستگاه بن ماری ج.ش و سرولوژی آزمایشگاهی
دستگاه بن ماری شیکردار:
این دستگاه ها با توجه به نیاز مشتری عمدتاً در نوع سرولوژی تولید شده و دارای امکان تکانش نمودن محتویات داخل بن ماری را برای کاربر آزمایشگاه فراهم می نماید این دستگاه ها نیز در حجم های متفاوت بر اساس نیاز کاربر آزمایشگاه قابل تولید بوده و همچنین دارای گیره هایی جهت اتصال انواع لوازم آزمایشگاهی در داخل محفظه بن ماری می باشد.

دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی آزمایشگاهی

دستگاه بن ماری سیرکولاتور :
این مدل از دستگاه بن ماری دارای یک سیرکولاتور می باشد که آب داخل بن ماری را به گردش در می آورد این عمل سبب یکسان سازی بیشتر دمای آب می گردد.
همچنین در مدل های  بن ماری  سیرکولاتور گرم و سرد، امکان تعیین دما در رنج زیرصفر درجه سانتیگراد تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد امکان پذیر می باشد.

دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی آزمایشگاهی

مشخصات کلی دستگاه های بن ماری :
  • از جمله مشخصات کلی دستگاههای بن ماری می توان به تایمر دیجیتال آنها اشاره نمود که قابلیت زمان بندی جهت شروع و خاتمه کار را دارا می باشند.

بن ماری آزمایشگاهی

  • محفظه داخلی دستگاه بن ماری از استیل ساخته شده است که سبب جلوگیری از زنگ زدن داخل محفظه می گردد.

دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی آزمایشگاهی

  • درب دستگاه بن ماری در دو مدل ساده و شیب دار طراحی شده است که مدل های شیب دار به جهت آنکه در صورت بسته بودن درب ، بخارات آب را به گوشه های بن ماری انتقال می دهد و از چک نمودن بخارات آب به داخل  جلوگیری می نماید.

دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی آزمایشگاهی

 

 

 

  • دستگاههای بن ماری دارای آلارم های دمایی می‌باشند که در صورت روشن نمودن آنها می‌توان میزان دقت دمایی را در دستگاه های بن ماری مشخص نمود و در صورت خارج شدن از بازه دمایی به صورت آلارم به کاربر آزمایشگاه اطلاع دهد.
(این موارد به صورت سفارش مشتری بر روی دستگاه ها نصب می گردد)

 

  • در دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی گرم نمودن آب توسط المنت هایی که در کف دستگاه قرار داده شده است صورت می پذیرد.

 

  • همچنین در قسمت خارجی دستگاه  یک شیر جهت خالی نمودن محلول داخل آن در زمان تعویض آب داخل بن ماری تعبیه شده است که بدین منظور پیشنهاد می گردد دستگاه های بن ماری در صورتی که امکان آلوده شدن آب درون آن ها زیاد می باشد و نیاز به تعویض مداوم آب دارند در کنار سینک ظرفشویی و یا خروجی فاضلاب قرار داده شود.

 

  • المنت های تعبیه شده در داخل دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی  به منظور کار کردن در محلول ساخته شده اند پس حتماً در زمان روشن نمودن دستگاه از میزان محلول آب که در داخل آن قرار داده اید اطمینان حاصل نمایید و در داخل دستگاه بن ماری جوش و سرولوژی یک نشانگر جهت حداقل میزان آب موجود در دستگاه تعبیه شده است که حتماً می بایست محلول درون آن در بالای آن نشانگر قرار گیرد.

 

 

شرکت پویش طب آداک انواع دستگاه های بن ماری را جهت ارائه به جامعه آزمایشگاهیان تولید  نموده است.

در صورت نیاز می توانید با مراجعه به لینک آنها اطلاعات کامل تری از این دستگاهها را مشاهده نمایید:

انواع دستگاه های بن ماری تولید شرکت پویش طب آداک

لطفاً در صورت نیاز به ارائه مشخصات فنی بیشتر و همچنین راهنمایی در رابطه با انتخاب نوع انکوباتور موردنیاز با کارشناسان شرکت پویش طب آداک تماس حاصل نمایند.

 

keyboard_arrow_up