دستگاه هات بلاک

 

این دستگاه نامهای مختلفی دارد که عبارتند از حمام خشک آزمایشگاهی و یا درای بلاک هیتر(Dry block)

 یکی از مهمترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که به دلیل اهمیت بالایی که دارد باید حتما کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی از استفاده از آن حاصل گردد.

ترمو بلاک

کارایی دستگاه هات بلاک

برای کنترل دما جهت میکروتیوپ های 2 و 1.5 و 0.5 و  0.2  میلی لیتر مورد استفاده قرار میگیرد و از این دستگاه جهت تبخیر نمودن آب نمونه، استفاده می گردد.

شکل ساختاری و جنس دستگاه هات بلاک

جنس بلاک این دستگاه از آلومینیوم میباشد تا تضمینی به منظور نگه داشتن یکنواخت گرما باشد .

شکل ساختاری به گونه ایی است که می توان در بخش بالایی آن چندین مکان برای قرار دادن نمونه مشاهده کرد و پس از تبخیر شدن آب میتوان نمونه ها را برداشت .

این دستگاه دارای یک ترموتور می باشد که دما را در قسمت میانی بلاک اندازه میگیرد تا برای اپرتور این اطمینان به وجود آید که دما در سراسر بخش های بلاک پایدار است .

هات بلاک

اهمیت دستگاه هات بلاک

به گونه ایی است که فقط آب نمونه را تبخیر می کند و در سایر ساختار نمونه تغییری ایجاد نمی نماید  .

دستگاه هات بلاک

کاربرد دستگاه هات بلاک ( حمام خشک )

به منظور استفاده در جنبه های کاربردی طراحی شده اند و نیاز به نتایج تکرار پذیر و پایداری دمایی دارند این واحدها چند هدف برای انکوباسیون و فعال سازی محیط های کشت ، واکنش های آنزیمی ، سنجش های ایمنی ، نقاط ذوب / جوش و محدوده های گستره ای از سایر اعمال آزمایشگاهی ایده آل هستند.

این دستگاه باید در یک محیط پایدار استفاده شود محیط این واحد باید هیچ نوع جریان هوا ، باد یا تغییرات دمایی نداشته باشد و احتمال واقع شدن آن تحت نور مستقیم خورشید به چشم نخورد .

این واحد نیازمند یک منبع برق پایدار است که نوسانات ولتاژی در آن دیده نشود حتی کوچکترین شکل نوسانات هوایی یا تغییرات دمایی جلوی توانایی دستگاه برای حفظ دمایی پایدار را می گیرد

دستگاه هات بلاک

لطفا جهت مشاهده مشخصات دستگاه هات بلاک ساخت شرکت پویش طب آداک لینک ذیل را کلیک نمایید.

keyboard_arrow_up